fredag 10 februari 2017

2017 Team MJC , Official Yamaha rider Tim Edberg

2017 säsongen har börjat väldig annorlunda, jag har haft en fantastisk januari med mycket skolarbete hemma & en massa uppdrag med Yamaha. Jag började det nya året nere i Frankrike tillsammans med mitt team MJC, det blev 7dagar som var riktigt bra , ett antal kör pass med min team boss Loic som coach, vi åkte även ner till Bud-racing för att testa den nya fjädringen som jag ska köra. Första fjädrings testen var på hårdbana & vi testade fram en riktigt bra setup,, vi testade också på sand men tiden räckte inte riktigt till att få till det som jag ville, men mer tester kommer att göras visste jag om.
Mx-gymnasiet: Jag & ett gäng med killar & tjejer var också i Skövde för att göra testerna för intagningen till mx-gymnasiet. Riktigt roliga & tuffa tester. Jag blev antagen som en av sju som kom in på mx-gymnasiet & det är jag glad för J.
Media träning med Yamaha nere i Amsterdam var sen next på tur. Under två dagar så blev vi ( alla Yamaha piloter både på offroad sidan & roadracing sidan ) undervisade i intervjuteknik & andningsteknik,, två superroliga & lärorika dagar tillsammans med alla världsstjärnor som Yamaha har under sina vingar.
Race: 29januari var det dags för första tävlingen för mitt nya team MJC & detta var den första deltävlingen i Italien på Sardinien, Riola Sardo. Det var första gången jag satt på min MJC race hoj, det är skillnad mot mina tränings hojar, racehojen går grymt gott J J. På tidskvalet körde jag till mig en 4e bästa tid. Första heatet gjorde jag en dålig start på det nya start underlaget som ska användas på EM & VM, min körning var mycket bättre & jag körde i mål som 4a. Andra heatet blev inte riktigt som jag hade tänkt, 4 omkull körningar blev det i olika situationer, jag var uppe som bäst på 7e plats men körde i mål som 11a. En total 7e plats blev det vilket jag kan tycka är ok med tanke på att jag aldrig kört racehojen innan & det bästa var att jag fick veta att jag definitivt har farten att köra om topp placeringarna J.
Måndagen-onsdagen efter racet var det Photoshoot med alla Yamaha mx teamen.       
Det blev mycket väntan men när det väl blev våran tur ( Tema MJC ) så blev det en hel del körning i samma sväng eller hopp för att fotograferna skulle bli nöjda. Bilderna blev grymt bra J!
2017 Motocross Line-Up Presented at the Official Yamaha Racing Press Conference det här var något alldeles extra. Denna press conference hölls på Yamaha i Italien där motogp teamet har sitt sate. Häftigt att få se alla Rossis M1 hojar. Världspressen var där för att se när Yamaha visade upp sina alla piloter & jag är en av dem., det är i den här världen som jag vill & ska vara i !!
Framåt så är det mycket tester & hoj körande som gäller.
// Tim #16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar